sunnuntai 19. elokuuta 2018

Lähtötunnelmissa

Kolme yötä lähtöön. Oon valmistautunut tähän jo kauan - hoitanut vakuutusasiat ja asunnot ynnä muut - mutta tähän fiilikseen en ollut varautunut. Mua ei jännittänyt vielä muutama päivä sitten yhtään, mutta eilen se iski aivan puskista. Kun aloin kirjoittaa listaa matkavataroista, lähtöpäivän läheisyys konkretisoitui. Mähän lähden öööö ihan kohta?? Rupesin tirauttelemaan kyyneleitä kun sanoin frendeille vikoja heippoja moneen kuukauteen, vaikka mun lähtöfiilis on siis pelkästään positiivinen! Yliopistovaihto Ruotsissa ja nimenomaan Uppsalassa on kuulunut mun suunnitemiin jo lukiosta asti, ja oon tehnyt töitä sen eteen, että pystyn toteuttamaan tän. Nyt vihdoin pääsen matkaan.

Eniten mua jännittää, että millaisiin tyyppeihin saan tutustua vaihdossa. Uskon kyllä saavani hyviä ystäviä sieltä ja uusien kaverien saaminen onkin yksi asia, mitä odotan eniten koko vaihtokokemukselta. Uudet ystävät eivät kuitenkaan pomppaa messin heti ekana vaihtopäivänä, joten ehkä se "oman possen" löytäminen vähän stressaa. Oon pyöritellyt päässäni kaiken maailman kauhuskenaarioita, että en saa ystäviä tai läpäise kursseja, mutta onneks mulle on hoettu, että se on turhaa. Ihanaa kun ystävät tsemppaa!

Nyt alan pakkailemaan kamojani (tai edes mietin, että mitä voisin ottaa mukaan). Saan tästäkin varmasti uuden kriisin aikaiseksi, mutta eiköhän siitäkin selvitä.

Vi ses!
- A

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Paluu Suomeen

Hej, Suomessa taas. Fiilikseni ovat ristiriitaiset, sillä vaihto oli elämäni paras kokemus, mutta pidän elämästäni myös kotona Helsingis...